Practici e-commerce – 3 moduri în care poți reduce costurile logistice

Piața de e-commerce din Romania este într-o continuă creștere, devenind tot mai puternică în Europa de Sud-Est. Continua dezvoltare tehnologică susține această creștere și tot mai mulți antreprenori doresc să-și aducă afacerea în mediul online. De asemenea, antreprenorii deja prezenți în piața de e-commerce adoptă diverse practici pentru a se extinde și a-și crește vizibilitatea. În acest context, dorim să-ți propunem o serie de bune practici care te pot ajuta să-ți reduci costurile logistice indiferent că ești nou în piața de e-commerce sau dorești să-ți extinzi activitatea.

Costul logistic este reprezentat de suma costurilor produse de activități precum depozitare, transport, achiziții, etc. Definiția costului logistic variază în funcție de companie și în funcție de indicatorii care vor fi urmăriți pentru a reduce costurile.

Transportul

În majoritatea cazurilor atunci când vine vorba despre activitățile de e-commerce, o bună parte din costul logistic este alocat transportului. Atunci când transportul este internalizat, suma totală a costurilor de transport este alcătuită din costuri fixe, precum salarii, și costuri variabile, precum combustibil, intreținere vehicule, etc.

În cazul transportului externalizat către o companie de logistică, suma costurilor totale este mult mai mică, iar magazinul online poate beneficia de diverse avantaje cum ar fi asigurarea coletului sau mai multe opțiuni de livrare. În plus, firma de logistică beneficiază de tehnologii de optimizare a transportului care facilitează planificarea rutelor, prin urmare, contribuie la scăderea costurilor de transport.

Angajații

Componenta umană joacă un rol cheie, fie că este vorba despre manipularea produselor, verificarea stocurilor, întocmirea documentelor, păstrarea relației cu clienții sau transportul produselor.

Totuși, în majoritatea afacerilor de e-commerce, există perioade în care activitatea logistică scade, însă salariile angajaților rămân un cost fix, indiferent de volumul de lucru.

O altă soluție ar fi utilizarea serviciului de fulfillment de la fulfill.ro care va putea chiar suplimenta resursele umane în perioadele în care volumul de activitate crește. Acest lucru va eficientiza întregul proces și va evita epuizarea angajaților.

Depozitarea

Costurile legate de depozitare implică, în general, costul chiriei depozitului la care se poate adăuga, spre exemplu, costul unui sistem de gestionare a depozitului, cheltuielile administrative, etc. Depozitarea produselor în spațiile potrivite influențează, firește, calitatea acestora.

De asemenea, capacitatea de depozitare determină nivelul stocurilor. Stocurile mai mari decât cererea determină costuri de depozitare ridicate și contribuie la uzura morală a produselor aflate în stoc. Pe de altă parte, stocurile prea mici conduc la o penurie de produse, ceea ce antrenează o serie de cheltuieli suplimentare, cum ar fi transportul de urgentă al produselor sau producerea mărfurilor, precum și nemulțumirea clienților.

Una dintre cele mai folosite practici e-commerce în ultimii ani este externalizarea serviciului de livrare și depozitare către o firmă de logistică cu experiență în domeniu. Magazinele online aleg externalizarea completă a serviciului sau o modalitate hibrid, în care sunt folosite în combinație atât un partener extern cât și resurse interne.

Utilizarea serviciului logistic fulfill.ro rezolvă problema fluctuației cererii și permite scalarea costurilor în funcție de vânzări. Capacitatea mare de depozitare permite adaptarea stocurilor în funcție de cerere sau de sezonalitate.

Dorești să știi mai multe despre serviciile Fulfill.ro? Completează formularul de contact și trimite-ne toate întrebările tale.

Folosim cookies. Află mai multe în politica de confidențialitate.