Firma de Logistică – 5 criterii în alegerea firmei de logistică

Să zicem că gestionezi un magazin online de o perioadă de timp și reușești să acoperi partea de logistică cu o echipa mică, dar eficientă.

Vânzările încep să crească, iar echipa lucrează deja mult peste capacitatea normală. Clienții adaugă diverse preferințe de livrare a comenzii, iar spațiul de depozitare nu mai corespunde necesarului de procesare zilnic.

Acesta este unul dintre scenariile în care începi să te gândești la externalizarea serviciilor de logistică. Iată câțiva factorii cheie pe care trebuie să-i iei în considerare atunci când alegi o firmă de logistică.

Scalabilitatea firmei de logistică

Numărul comenzilor fluctuează în funcție de sezonalitate, campanii de promovare sau diverse situații legate de piață. Există foarte puține afaceri online al căror număr de comenzi este constant pe parcursul anului, iar proiecțiile sunt 100% precise.

Aceste fluctuații pot face dificilă estimarea corectă a spațiului și a echipei necesare pentru procesare. În perioada în care vânzările cresc, este OK să ai spațiul de depozitare și echipa adaptate estimărilor inițiale, iar costurile sunt acoperite. Însă în perioade de timp în care vânzările scad, costurile logistice rămân aceleași.

Pentru adaptarea logisticii la numărul de comenzi, firma trebuie să-și externalizeze logistica de e-commerce către o firmă de logistică ce va prelua atât partea de depozitare, cât și cea de procesare comenzi.

Firma de logistică parteneră trebuie să fie scalabilă dinamic, adică să poată ține pasul cu nevoile logistice ale magazinului online. În acest fel, magazinul online va avea costuri logistice proporționale cu volumul vânzărilor.

Logistica inversă | Gestionarea retururilor

Fie că ne place sau nu, returnarea produselor face parte din activitatea de e-commerce și este foarte important că acest proces să fie bine gestionat pentru a nu a avea un impact negativ asupra reputației magazinului.

Gândește tot acest proces din perspectiva clientului. Cât de ușor pot rambursa un produs care nu este conform așteptărilor? Cât timp durează returul și în cât timp îmi primesc banii înapoi?

Firma de logistică trebuie să preia tot acest proces, însemnând preluarea coletului de la client, analiza atentă a pachetului, repunerea în stoc și returnarea banilor sau anunțarea magazinului că returnarea banilor se poate face fără probleme.

Firma de logistică este, de asemenea, implicată în acest proces, însemnând preluarea coletului de la curierat, care a fost trimis înapoi de către client, verificarea produselor returnate și repunerea pe stoc. Când tot acest proces este finalizat, magazinul online poate returna plata către client fără probleme.

Aparent pare simplu, însă orice fisură în procesul de returnare poate crea situații neplăcute pentru client și pentru magazinul online.

Tarife preferențiale în relația cu transportatorii

O firmă de logistică de e-commerce negociază tarife mult mai mici cu transportatorii decât reușește un magazin online să obțină, pentru că volumul expedierilor este foarte mare.

În plus, firma de logistică va gestiona cu ușurință colaborarea cu mai mulți transportatori simultan. Există o planificare și o rutină care se repetă, în special dacă firma are mulți ani de experiență în piață. 

O firmă cu experiență va cunoaște inclusiv particularitățile fiecărui tip de magazin online legate de modalitatea de livrare, de exemplu, articolele fragile sau care necesită un anumit tip de ambalaj pentru a fi livrate în siguranță.

Costurile reduse cu transportul se vor reflecta și ele în marja de profit a magazinului, așadar în activitatea de e-commerce orice economie contează.

Fulfill.ro, de exemplu, folosește un cost fix pe comandă ce acoperă atât transportul, cât și procesul logistic. Aceasta îi permite magazinului online săși facă calcule simple în fiecare lună cu costurile logistice.

Condițiile de depozitare

Un produs depozitat în condiții improprii se poate deteriora sau poate avea un aspect pe care clienții să-l perceapă ca fiind vechi sau folosit.

Depozitul logistic trebuie să arate impecabil, așa că încearcă să rupi o oră din programul tău și să vizitezi depozitul firmei de logistică. Studiază activitatea din depozit, curățenia, pune întrebări despre depozitarea produselor și urmarește cum este manipulată marfa.

Acesta este principalul releu al activității logistice și poate să fie un factor decisiv în alegerea partenerului logistic.

Să zicem că o companie ce produce materiale promoționale pentru câteva branduri mari are nevoie de spațiu de depozitare și de condiții de manipulare speciale. Un depozit corespunzător și un personal specializat vor face diferența în livrarea materialelor la standardele la care au fost create.

Adaptabilitatea și flexibilitatea

Să luam două scenarii:

  1. Un magazin online lansează o promoție de genul 2+1 gratuit.
  2. Un produs comandat este format din câteva componente sau subansamble.

Acestea sunt doar două exemple, însă situațiile pot varia de la echipamente complexe și clienți cu cereri speciale, până la comenzi urgente sau care necesită anumite tipuri de ambalaje ce trebuie folosite.

Firma de logistică trebuie să poată gestiona aceste cereri prin capacitați tehnologice și/sau un personal bine pregătit.

Indiferent de situație, inventarul produselor prezentat către tine trebuie să reflecte 100% situația din depozit. 

O firmă de logistică e-commerce trebuie să fie un partener al magazinului online în adevăratul sens al cuvântului. În faza inițială a proiectului, va face recomandări legate de eficiența comenzilor pe baza planului de vânzări și a particularității produselor. 

Experiența firmei de logistică este definitorie. Cu cât este mai veche pe piață, cu atât mai bine. Ea se reflectă în cele din urma în reputația magazinului tău și a relației cu furnizorii.

În cele din urmă, dar nu mai puțin important, firma de logistică trebuie să aibă capabilitatea tehnologică de a se integra cu magazinul online, făcând că întregul proces să fie fără fisuri.

Folosim cookies. Află mai multe în politica de confidențialitate.