În era digitală, afacerile de e-commerce reprezintă o modalitate tot mai populară de a vinde produse și servicii în întreaga lume. Cu toate acestea, pentru a avea succes în acest domeniu, unul foarte de competitiv de altfel, este necesar să dezvolți și să aplici strategii care să te ajute la creșterea afacerii tale de e-commerce.
Mai jos, vom explora câteva strategii cheie care pot contribui la succesul tău în piața de e-commerce, la creșterea vânzărilor, cât și la consolidarea prezenței tale online.
Optimizarea magazinului online
Asigură-te că magazinul tău online este ușor de folosit și oferă o experiență plăcută viitorilor tăi clienți. În prezent, există numeroși furnizori de platforme de magazine online (Shopify sau Ecwid) care au deja un UX implementat și care nu necesită cunoștințe avansate de programare sau web design. Viteza de încărcare a paginilor este la fel de importantă deoarece o viteză lentă de încărcare a site-ului tău crește probabilitatea ca utilizatorii să renunțe la căutare sau la achiziție. Dacă nu alegi o platformă de magazine online precum cele de mai sus și alegi să folosești platforme open-source (WooCommerce, Prestashop), ar fi bine să fii atent la optimizarea pentru dispozitive mobile deoarece este principalul instrument pentru cumpărături online, atât ca valoare, cât și ca număr de tranzacții.
Marketing online
Spre deosebire de un magazin stradal, un magazin online la început de drum nu poate crește fără publicitate online. Folosind Google Ads, Facebook Ads sau Instagram Ads, îți poți face cunoscute produsele către publicul larg. Aceste platforme îți pot genera vânzări frumoase, dar în egală măsură, îți pot da și multe bătăi de cap, deoarece sunt foarte complexe și necesită timp pentru a le înțelege, cu atât mai mult pentru a le folosi la capacitatea lor maximă. În multe situații, este recomandat să discuți cu o agenție de marketing online (IDEOLOGIQ AGENCY) care îți poate salva atât timpul, cât și bugetul pe care dorești să îl aloci campaniilor tale de promovare. În plus față de publicitatea online, creează un blog pe care să scrii articole și creează conținut video relevant pentru industria ta, si pe care ulterior să le promovezi în Social Media.
SEO (Search Engine Optimization – Optimizarea pentru motoarele de căutare)
Obiectivul principal al SEO-ului este să ajute un site web să apară cât mai sus posibil în rezultatele organice ale motorului de căutare pentru cuvinte cheie relevante. Atunci când cineva efectuează o căutare online, motoarele de căutare afișează paginile web care par să fie cele mai relevante și utile pentru căutarea respectivă. Un SEO bine făcut te poate ajuta să salvezi în timp bugete serioase pentru campaniile tale de publicitate. La fel ca și marketing-ul online, este recomandat să apelezi la o agenție specializată în domeniu.
Extinderea gamei de produse
Dacă ai această posibilitate, explorează posibilitatea de a adăuga produse noi și variate în oferta ta. Acest lucru poate atrage noi clienți și poate crește valoarea medie a comenzilor. Analizează feedback-ul clienților și cerințele pieței pentru a vedea noile oportunități în piață.
Programe de loialitate și recompense
Implementează un program de loialitate pentru a recompensa clienții fideli. Oferte speciale, discount-uri și recompense pot stimula retenția și recumpărarea. Încurajează clienții să lase recenzii și să recomande afacerea ta prietenilor lor, oferind recompense sau reduceri pentru aceste acțiuni. Ca în fiecare domeniu legat de online, există specialiști (Create Direct) care te pot îndruma cum să îți fidelizezi clienții ca la carte.
Colaborări și parteneriate
Explorează colaborările cu alte afaceri complementare pentru a ajunge la un public mai larg. Parteneriatele pot include campanii comune, promoții sau chiar vânzarea de produse complementare pe site-ul tău. Participă la evenimente și expoziții online pentru a-ți crește vizibilitatea și pentru a face networking cu alți profesioniști din domeniu.
Analiză și monitorizare
Pentru a te menține competitiv în piață este important să rămâi deschis la schimbări, să fii la curent cu evoluția tehnologiei și cu preferințele consumatorilor. Folosește instrumente de analiză pentru a urmări performanța campaniilor tale de marketing sau a site-ului tău. Dacă nu lucrezi cu o agenție de marketing online, care te ajută oricum să analizezi rezultatele online, îți poți urmări performanțele folosind instrumente speciale pentru acest tip de analiză (Google Analytics). Ajustează strategia pe baza datelor și adaptează-te continuu pentru a rămâne relevant în piață.
Externalizarea proceselor logistice – Fulfillment
De ce să alegi un serviciu de fulfillment? Toate aspectele de mai sus îți vor consuma o mare parte din timp tău, iar ca antreprenor ai nevoie de tot timpul din lume. Un serviciu de fulfillment te va ajuta să câștigi timp și energie, ceea ce înseamnă că te vei putea concentra la cum să-ți dezvolți afacerea. În perioadele cu activitate redusă, vei putea reduce costurile generate de un spațiu închiriat sau de angajații care nu vor fi foarte ocupați. Când folosești un serviciu de fulfillment pentru logistică de e-commerce vei avea la dispoziție o echipă de oameni special pregătiți și un întreg depozit pentru magazine online care vine la pachet cu toate avantajele lui.
Ai nevoie de mai multe informații despre fulfillment? Completează formularul de contact și pune toate întrebările pe care le ai.